Sebarang pertanyaan dan pembelian call 0192272127 Hisham

Can't find it? Try this.

Google
 

Tuesday, February 8, 2011

Terramycin Pinkeye Aerosol - Pfizer - Ubat Sakit Mata


Penyakit mata atau lebih di kenali dengan Pink Eye Problem merupakan antara penyakit yang mudah berjangkit kepada ternakan kambing, bebiri dan juga lembu yang diternak secara fidlot atau intensif. Maka pengasingan segera ternakan yang di jangkiti perlu dilakukan untuk mengurangkan dan mencegah daripada ianya merebak ke ternakan lain.


Ia boleh menyerang sebelah mahupun kedua-dua belah mata ternakan, dengan penglihatan ternakan yang akan menjadi kabur maka selera serta nafsu makan akan berkurangan. Ia juga boleh menyebabkan kematian, namun bukan berpunca dari penyakit ini, ia berpunca daripada kebuluran kerana ternakan yang di jangkiti tadi tidak dapat melihat untuk makan dan minum.


Setin Terramycin Pinkeye Aerosol 125g mengandungi Oxytetracycline Hydrochloride 2mg setiap gram. Bahan ini juga terdapat pada Tetravet Aerosol namun ianya di khususkan untuk kegunaan luaran manakala Terramycin Pinkeye Aerosol pula pada mata.


Bagi ternakan yang di jangkiti dengan penyakit ini, adalah di nasihatkan untuk menyemburkannya 4 kali sehari pada dalam dan luaran mata ternakan tadi. Bagi kami setiap penternak memerlukan setin Terramycin Pinkeye Aerosol ini di dalam stok simpanan sebagai langkah pencegahan dan rawatan segera. Adalah lebih baik jika anda mendapatkan info lanjut daripada doktor veterinar.
Related Posts with Thumbnails