Sebarang pertanyaan dan pembelian call 0192272127 Hisham

Can't find it? Try this.

Google
 

Tuesday, September 2, 2008

CORETAN TERAKHIR MAHA08













Salam semua, hari ni baru saya dapat untuk memberikan rumusan terakhir MAHA08 yang telah tamat pada 23hb. Ogos baru-baru ni maklumlah terlibat dengan pameran, kitalah jadi bos dan kita jugalah jadi kuli. Hari terakhir itu sempat juga saya pergi bersiar-siar jumpa rakan-rakan penternak di pameran ternakan. Beberapa penternak yang sempat jumpa seperti Casserose, Sg. Buloh Farm, Pangkuan Mewah dll. Saya sempat berborak dan singgah di booth Casserose dan dan dapat mendengar taklimat daripada Tn. Hj. Othman Mohamad sendiri berkaitan Perisian Pengurusan Ternakan Kambing jenama CAMS. Perisian ini merupakan perisian pengurusan ladang ternakan kambing yang pertama di Malaysia.

Selepas itu, saya sempat bergambar bersama orang kuat Casserose dan pencipta perisian tersebut. Kemudian saya meneruskan lawatan ke rakan ternakan lain serta meninjau potensi yang ada di hari yang terakhir tersebut. Ada setengah booth dah pun tutup mungkin diorang nak penat sangat maklumlah selama 2 minggu berkampung di MAHA08.

Ini saja yang sempat saya coretkan untuk tatapan semua, tak sempat nak celoteh lama-lama ada banyak kerja yang nak dibereskan. Semoga dengan MAHA08 ini dapat dijadikan sebagai satu peluang dan perintis ke arah kejayaan yang bakal mendatang kepada penternak semua. Syabas kepada mereka yang terlibat dengan penubuhan Persatuan Penternak Kambing Malaysia (PPKM) agar nasib penternak dapat dibela dan pemasaran produk akan lebih teratur dan bersistematik serta dapat memperhebatkan lagi industri ternakan negara. Kami di Melaka telah menubuhkan Persatuan Penternak Kambing/Bebiri Bumiputera Melaka (PPKBM)

'Penternakan Satu Perniagaan'


Related Posts with Thumbnails