Sebarang pertanyaan dan pembelian call 0192272127 Hisham

Can't find it? Try this.

Google
 

Friday, February 6, 2009

BENGKEL USAHAWAN FERTIGASI


Teknologi fertigasi kini semakin popular dalam projek tanaman sayuran kerana ia membolehkan ladang diurus dengan lebih mudah.


Bagi pembaca-pembaca setia ruangan pertanian setiap hari Jumaat menerusi sisipan Mega akhbar Utusan Malaysia, mereka mungkin sentiasa ingin mendapatkan maklumat mengenai perkembangan terbaru bidang tersebut. Ia termasuk maklumat mengenai program bimbingan dan kursus pertanian yang dianjurkan pelbagai pihak dan hebahannya diperoleh menerusi akhbar ini. Seperti tahun sebelumnya, sisipan Mega sekali lagi bekerjasama dengan Agro Bank dan pihak swasta dalam menganjurkan bengkel usahawan pertanian. Jika pada tahun lepas, bengkel penanaman cendawan, ternakan keli dan kambing telah berjaya diadakan.

Menurut penganjur, sambutan yang diterima sehingga kini amat menggalakkan dan masih ada lagi pertanyaan meminta pihak Utusan Malaysia meneruskan bengkel tersebut, seperti tahun lalu.

Kali ini, akan mengadakan Bengkel Usahawan Mega-Utusan Malaysia memilih Bengkel Fertigasi untuk siri 1 dan ke 2 yang dijadualkan masing-masing pada 13 hingga 15 Februari ini dan 28 Februari hingga 1 Mac.

Pada tahun ini, Agro Bank selaku penaja utama di samping rakan kerjasama baru iaitu May Culsant berganding bahu menawarkan bengkel-bengkel pertanian khusus untuk orang ramai menyertainya.

Kerjasama yang diadakan itu bertujuan menyahut seruan kerajaan untuk menyemarakkan program pertanian dan menambah jumlah usahawan tani.

Bengkel tersebut akan dijalankan selama tiga hari itu memberi peluang kepada peserta mengenali teknologi fertigasi, motivasi, pengurusan dan penjagaan penanaman pertanian serta asas kewangan.

Bayaran sebanyak RM150 dikenakan kepada setiap peserta meliputi penginapan, makan minum, pengangkutan dan latihan amali.

Orang ramai yang ingin menyertai bengkel ini dikehendaki menghantar butir-butir peribadi melalui borang penyertaan yang disiarkan di akhbar ini ke Urusetia Bengkel Usahawan MEGA-Utusan-AgroBank.

Peserta akan dipilih oleh satu panel untuk dinilai sebelum diambil untuk menyertai bengkel itu kelak.

Maklumat lanjut orang ramai boleh mendapat maklumat melalui Mega itui sisipan Utusan Malaysia setiap hari Isnin hingga Jumaat dengan menyiarkan artikel pertanian pada Jumaat.

Sebarang maklumat mengenai bengkel itu boleh menghubungi urus setia di talian 012-2846811 (Rosli) atau 017-4661475 (Faiq).

Related Posts with Thumbnails