Sebarang pertanyaan dan pembelian call 0192272127 Hisham

Can't find it? Try this.

Google
 

Friday, September 25, 2009

Rajaudang cadang bina 50 kolam udang putih

KOTA TINGGI 24 Sept. - Rajaudang Aquaculture Sdn. Bhd. (RASB) bercadang untuk membina sebanyak 50 buah kolam ternakan udang putih pada tahun depan bagi menjadikan jumlah keseluruhan kolam miliknya ialah 222 buah.

Pengurus Besarnya, Zulman Shariff berkata, langkah itu bagi mengembangkan lagi perniagaannya yang telah memulakan projek ternakan udang harimau sejak 1985 di bawah skim industri akuakultur Johor Corporation (JCorp).

"Sehingga kini kami telah mengusahakan sebanyak 172 buah kolam iaitu 60 kolam di Kampung Sedili Kecil dan 112 buah kolam di Kampung Belukar Durian di sini," katanya.

Beliau berkata demikian pada majlis penyampaian sumbangan Aidilfitri kepada 51 fakir miskin di Balai Raya Kampung Sedili Kecil, Tanjung Sedili, Kota Tinggi, di sini hari ini.

Sumbangan tersebut disampaikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sedili, Rasman Ithnain.

Zulman berkata, permintaan yang sentiasa konsisten terhadap bekalan udang menambahkan lagi keyakinan syarikatnya untuk meluaskan operasinya dengan pembukaan kolam-kolam baru.

Secara kesluruhan, katanya, syarikat itu mampu menghasilkan pengeluaran sebanyak 950 tan metrik udang putih pada tahun ini dengan jualan melebihi RM12 juta.

Menurtunya, hasil pengeluaran itu dijual di pasaran tempatan dan dieksport ke Singapura dan negara-negara Eropah.

"Justeru kami berharap dengan sokongan penduduk tempatan dan asing serta kepakaran dan pengalaman Intrapreneur, perniagaan kami akan terus maju dan berupaya dikembangkan lagi pada masa hadapan," katanya.
Related Posts with Thumbnails